Kijk daar! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Aalst - WaarBenJij.nu Kijk daar! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

Kijk daar!

Blijf op de hoogte en volg Elise

21 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

De vakantie is al even voorbij en school is in volle gang. Het nieuwe jaar is begonnen. Het nieuwe jaar waarin ik definitief heb besloten terug te gaan naar Nederland. Wanneer ik precies terug kom is nog een verrassing. Ik weet namelijk niet of ik direct terug ga of eerst nog wat landen ga meepikken. Eerst maar eens vertellen over het land waar net op vakantie ben geweest: Suriname.

Voor het eerst alleen vliegen. Het mag geen probleem zijn maar toch. Daar stond ik dan met mijn backpack, stiekem best zenuwachtig. En jawel 2 uur vertraging. Goed dan maar even ergens zitten en wachten (het vliegveld is klein dus je kan niks doen), na 2 uur nog steeds niet boarden. Na een tijdje mochten we eindelijk boarden, kreeg ik te horen dat we een tussenlanding hadden in Guyana. 6 uur later dan gepland kwam ik eindelijk aan in Suriname. Vlug de taxi in (die heel lief stond te wachten) want ik moest op tijd in het appartement zijn voor de activiteit van die dag. Het was namelijk al half 8 in de ochtend. Ik kon nog net mee met het busje voor de eerste tour: zipline. De overige tours die ik heb gedaan zijn 4 dagen jungle met daarbij de voltzberg en ralleighvallen, plantages, paramaribo zelf, jodensavanne,indianen dorp en mijn nieuwjaarsduik was in de cola creek. Ik heb veel gezien zoals apen, giftige slangen, spinnen, sidderaal, piranha en een jaguar. Ook het slapen in de jungle, in een hangmat, kan van de bucketlist. Oud op nieuw is echt een groot feest in Suriname. In de stad stonden overal dj's en bandjes, echt geweldig! Jammer genoeg kan de vakantie niet eeuwig duren en was het weer tijd om terug te gaan naar het mooie Aruba.

Het carnavalsseizoen is hier al begonnen met de eerste optocht. Natuurlijk heb ik hier aan meegedaan. Het is alleen heel anders dan bij ons. Je loopt achter een wagen met muziek, je danst en drinkt. Heerlijk toch? ;)

Het werken gaat (tussen het chillen door) gewoon verder. Of het nu beter gaat? Ik denk dat ik meer gewend ben. Ik blijf mijn ogen uitkijken op bepaalde situaties en kan soms niet geloven wat ik allemaal zie. Zowel het gedrag als het leren kan zorgelijk zijn, natuurlijk niet bij alle kinderen maar wel een aantal. Maar goed, ik doe mijn best en de kinderen ook. Meer kan niet.

Het weekend gaat weer bijna beginnen en na dit weekend kan ik weer een nieuw land afstrepen: curaçao. Ik ga met 7 anderen lekker genieten van komend weekend. Ik hoop dat jullie ook kunnen genieten met jullie jassen, sjaals en Olaf de sneeuwpop ;)

  • 01 Februari 2016 - 23:09

    Rian Leijten:

    Hoi Elise
    Leuk om weer wat van je te lezen, en fijn dat je het zo naar je zin hebt en dan de vakantie's
    Je komt nog is ergens. Jullie pap en mam hebben ook erg genoten bij je, zo te horen aan hun verhalen.Dus je hebt je keuze gemaakt om weer naar ons kikkerlandje terug te keren
    Nog veel plezier daar
    Groetjes van fam. Leijten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 16197

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 22 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: