goede voornemens?! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu goede voornemens?! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

goede voornemens?!

Blijf op de hoogte en volg Elise

21 December 2015 | Aruba, Aruba

yes, bijna 2016! En mijn goede voornemens? Doorgaan zoals het nu gaat! Het afgelopen jaar was natuurlijk geweldig: mijn diploma gehaald en mijn vertrek naar Aruba. Maar ik weet zeker dat komend jaar ook geweldig gaat worden. Alhoewel ik nog niet weet hoe het jaar er na de zomervakantie uit ziet, voor de zomervakantie wordt sowieso geweldig. En waarom het goede voornemen om zo door te gaan? Omdat het hartstikke goed gaat. Na 4 jaar in de boeken te hebben gezeten ben ik nu echt aan het genieten van het leven. Ook ben ik persoonlijk enorm aan het groeien en dat doet me goed! Natuurlijk zijn er nog mindere dagen, maar die heeft iedereen, toch? Over mindere dagen gesproken, ik had een kakkerlakken plaag in huis.... Net na het vertrek van ons pap en mam kwam ik daar achter. Gelukkig zijn ze nu als het goed is weg. In mijn andere verslag kan je lezen hoe het was met ons pap en mam. Ze hebben namelijk zelf een stukje geschreven. In 1 woord kan ik wel zeggen dat het geweldig was!

Naast het bezoekje van papa en mama zijn er nog andere leuke dagen geweest. Het eerste rapport is meegegaan. En bij een rapport hoort natuurlijk een ouder gesprek. Mijn eerste ouder gesprekken alleen, spannend! 3 gesprekken heb ik niet zelf kunnen doen omdat de ouders geen Nederlands spreken. Maar wat een verschil met Nederland zeg. Het enige wat de ouders zeggen is: ja juffrouw. Was een eitje dus.

Ook zijn sinterklaas en zwarte piet op school geweest. Wat was zwarte piet eng zeg! De klas in stormen, kinderen duwen, met de roe op tafel slaan. De kinderen vonden het prima, dus ik ook. Je kan hier geen surprise doen zoals in Nederland omdat niet alle ouders geld hebben en ze hebben geen tijd om mee te helpen. Om toch een beetje sinterklaas te vieren heb ik ze een korte verhaaltje voor iemand laten schrijven en met sinterklaas laten voorlezen.
Ook hebben we op school kerst gevierd. Je moet er dan enorm netjes uitzien, dus heb ik mijn best gedaan. Maar tegenover die kinderen was ik niet extreem netjes. Pak, make-up, hakken, jurken, niet normaal hoe volwassen ze eruit zagen. Met de school naar de kerk en kinderen die mij vertellen wat ik moet doen omdat ik ben idee heb van wat ze zeggen. Na de kerk lekker eten en alle parallel klassen mochten en optreden doen. Een hele leuke dag dus. Helaas moesten we na de kerst viering nog een dag naar school. De helft van de klas had helaas besloten dat ze niet meer hoefden te komen.

Ik heb er weer prima weken op zitten. De directeur heeft me verteld dat ik kinderen er veel eerder uit moet sturen en ik moet zeggen dat de klas nu veel leuker is. En ik ben zelf ook veel leuker in de klas! Dus ik ga lekker zo verder! Maar eerst genoegen van een welverdiende vakantie in Suriname waar ik kerst en oud en nieuw door ga brengen. Met de kerst ben ik waarschijnlijk helemaal niet bereikbaar want dan zit ik ergens midden in de jungle.

Ik wens jullie hele fijne feestdagen en een geweldig nieuwjaar!

  • 21 December 2015 - 14:55

    Sharon:

    Wat leuk om weer te lezen!! Fijn dat het steeds beter gaat. Je doet er tenslotte ook zo je best voor. Kei goed! xxx

  • 21 December 2015 - 15:26

    Melissa:

    Elise!!! leuk om weer eens een verslag te lezen!!
    Jij ook alvast een fijne kerst en een gelukkige nieuwjaar!!!!!!!!!!
    En dan skypen we in het nieuwe jaar wel weer ;)

  • 21 December 2015 - 18:48

    Wilma:

    Wat duurt het toch telkens lang voor dat de maanden voorbij is en we weer een nieuwe verslaving kunnen lezen.
    Volgens mij gaat het super!
    Fijne dagen en de aller beste wensen voor 2016!

  • 21 December 2015 - 21:16

    Tante Joke:

    Hoi Elise,

    Wat fijn dat je het daar naar je zin hebt.
    Je kunt ook goed verhalen schrijven, erg fijn om te lezen.
    Wij wensen jou ook hele fijne dagen en de allerbeste wensen voor 2016.

    Groetjes Ome Kees en Tante Joke.
    en de kids natuurlijk.

  • 22 December 2015 - 13:15

    Kim :

    Hey Elise,

    Super om te lezen dat het helemaal goed gaat met jou! Je hebt je draai echt gevonden hé! Ik vond het laatst ook heel leuk om je te zien op skype, en zoals Melissa al zegt, dat plannen we snel weer eens! Alvast fijne feestdagen (pas maar goed op daar in de jungle) en HAPPY NEWYEAR!!!

    XX Kim !!! p.s op de foto ziet de zwarte piet er niet zo eng uit hihi

  • 25 December 2015 - 20:41

    Rian Leijten:

    Wij willen jou ook fijne feestdagen en een goed 2016 wensen geniet nog van verblijf daar

  • 29 December 2015 - 16:48

    Kristel:

    Hee Elise!

    Wat een positief verslag, fijn om te lezen dat het goed met je gaat! :) En ook het verslagje van je ouders was leuk om te lezen ;).

    Geniet nog even van je vakantie en veel het beste voor 2016!

    Xxx Kristel

  • 29 December 2015 - 16:51

    Kristel:

    Er moest staan:

    Geniet nog even van je vakantie en veel GELUK EN het beste voor 2016! :D

  • 11 Januari 2016 - 19:38

    Gaudia:

    hoi Elise. vandaag je verslag gelezen, ook de beste wensen van ons hé. Ik ben alweer druk aan het naaien voor de carnavalsgroep van Schaak. Het is al vlug carnaval. Doen jullie daar ook aan carnaval? Succes met je klas en je werk groetjes tante Gaudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 16193

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 22 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: