De vakantie van Laura, Stefan, Suus en Ruud - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu De vakantie van Laura, Stefan, Suus en Ruud - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

De vakantie van Laura, Stefan, Suus en Ruud

Blijf op de hoogte en volg Elise

19 April 2016 | Aruba, Aruba

Hier stonden we dan te wachten in Amsterdam tot het vliegtuig ons weg zou brengen naar Aruba.
Na 8 maanden zouden we eindelijk ons zusje weer zien.
De reis is meegevallen alleen hadden we net voor we gingen landen een luchtzakking dat was wel erg schrikken.
Nadat we geland( 16:46) waren we door de douane heen waren zagen we Elise al staan maar we moesten even wachten tot we de koffers hadden.
Toen we eenmaal de koffers hadden konden we eindelijk naar ons elise.
Na een flinke knuffel ging we naar ons vakantie huisje. Het huisje was mooi en zag er nafetjes uit.
Iedereen had z’n zomer kleren aangedaan en gingen bij een pizzeria eten.
Daarna ging iedereen op tijd naar bed omdat we moe waren van de reis en omdat het tijdverschil toch wel mee speelde.
De volgende ochtend moest Elise nog naar het werk en had s’avonds ouder gesprekken dus we hebben toen die dag boodschappen gedaan en gezwommen bij ons huisje.
De 3de dag was eigenlijk ook zo alleen gingen we s’avonds naar Oranje stad.
Dit was mooi om te zien omdat iedereen met Pasen aan het strand mocht slapen/ wonen.
De 4de de dag zijn we naar Aruba noord gegaan: hier hebben we de school van Elise gezien en de klas waar ons Elise les geeft, het klaslokaal lijkt wel op een lokaal van vroeger erg leuk om te zien, Daarna gingen we naar een kerkje en de weg voor de kerk stonden 12 kruizen, langs deze weg liepen de Arubanen met Pasen. Bij die kerk lag ook een grote cirkel met allemaal banen die slingerde, ze zeggen dat als je die banen volgt dat je ontspannen bent ( nou je raakt eerder gefrustreerd)
Nadat we die kerk hadden gezien gingen we naar het noordelijkste topje van Aruba Noord en daar stond een vuurtoren maar deze werd gerenoveerd.
Toen zijn we naar de goudmijn gegaan, daar zijn we naar binnen geklommen.
In de goudmijn zelf was niet zo veel te zien maar het was toch wel leuk.
De zee in het noorden van Aruba was wild, hier kon je niet gaan zwemmen….
Maar het was super mooi om te zien hoe de ze tegen het eiland aan klotsen.
Daarna zijn we naar de officiële natural bride geweest maar deze was ingestort in 2005.
Savonds hebben Suus en ik (Laura) een Poging gedaan om te salsa dansen maar dat viel nog niet zo mee.
Ons Elise had al wat vaker geoefend haha. En Stefan en Ruud hebben onder een genot van een pilsje zitten kijken.
De 5de dag was voor mij (Laura) een sportief dagje s’mogens eerst gaan hardlopen, daarna zijn we met z’n alle naar renaissance eiland gezwommen om daar flamingo’s te zien, dat ging helaas niet door want toen we op het eiland waren werden we tegen gehouden omdat andere toeristen en $100 betalen om flamingo’s te zien dus als we $100 per persoon zouden betalen dan mochten we ze wel zien nou dat hebben we dus niet gedaan dus konden we weer terug zwemmen het was niet zo ver (15 min zwemmen enkel) alleen toen we terug zwemmende stond er een windje en zodoende kregen we allemaal zout in onze ogen / mond bah!!! Terug op het strand zijn we eerst gaan douche onder een stand douche en we gaan drinken om het zout te uit onze monden te spoelen.
Terug in ons huisje hebben we eten gekookt en lekker gedoucht. S’avonds gingen we de hooiberg op dat was een berg met 600 TREDEN pff dat was best pittig maar het uitzicht boven was echt fanatisch.
De 6de dag Zijn we naar Aruba zuid geweest hier zijn we naar een ford geweest deze hebben ze volgends ons weer in oude glorie willen herstellen maar dat was niet echt gelukt. Daarna zijn we naar een zuiderse puntje van Aruba geweest ook dit was echt super mooi. Daar was ook een natural bride maar dit wist niemand dus dat was echt super leuk daar zijn we op geklommen.
En hebben genoten van het uitzicht en veel foto’s gemaakt. Toen zijn we even op het stand gaan liggen en zijn Stefan, Susanne en Ruud gaan snorkelen.
S’avonds zijn we opstap gegaan en hebben we een paar ons Elise d’r vrienden leren kennen. Allemaal hele leuke mensen!!! Het opstap is totaal anders als in Nederland super raar en leuk om te zien.

De 6de dag moest ons Elise beach tennissen en wij gingen haar en haar teamgenoot aanmoedigen.
Dat is echt een gemoedelijk spel je hebt niet eens scheidsrechters.
Ons Elise en haar teamgenoot zijn in de halve finale uitgeschakeld.
Savonds gingen we naar een lokale kroeg en daar speelde een bandje.
De 7de dag zijn Suus, Ruud, Stefan en ik met de onderzeeër mee geweest. Dit was leuk voor een x.
Daarna kwam Eilse en zijn we met de meiden gaan shoppen en hebben de mannen op het terras gezeten. Veel kon je daar niet shoppen maar hebben toch wat souvenirs gekocht. En savonds hebben we zon onder gang gekeken.
De 8ste dag zijn we naar Palm island gegaan dat is een waterpark op het eiland en je kunt daar onbeperkt eten en drinken, snorkelen tot een bepaalde stuk als je daar over heen ging, ging er een alarm af en je raad het nooit maar hij is bij ons 2x afgegaan 1 x omdat Suus, ruud, Stefan en Elise te ver waren en 1 x toen ons Suus alleen te ver ging haha verassend.
De 9de dag hebben we een jeep gehuurd en zijn we naar natural park gegaan, daar zijn we in een grot geweest met vleermuizen en waar indianen hebben geleefd en we wilde naar een natural pool maar daar konden we niet komen met de auto dus zijn we daar heen gelopen. Dat was een gat tussen de rotsen en daar kon je zwemmen maar de zee was best wilt en kwam er ooit en golf over de rotsen waardoor je als je heel veel pech had mee gesleurd worden maar goed ons Elise en Stefan ging eerst zwemmen want er waren meer mensen daar en ons Suus, ruud en ik lette op de spullen toen Elise en Stefan terug waren ging en wij, nou voordat we goed en wel in het waren kwam er een grote golf en die sleurde ons tegen een rots want.. dat was even spannend maar ook wel leuk toen we klaar waren met zwemmen en dat na die golf vrij snel liepen we weer terug naar de auto savonds gingen we eten bij de zeerover. Daar kon je alleen maar vis en friet bestellen, die krijg je in en 2 grote schalen met plastic bestek en borden.
De 10de dag zijn we op een boot geweest en hebben we gesnorkeld daar is het super mooi met allemaal vissen en koraal. En hebben we al wat spullen ingepakt.
Savonds voor de laatste x uit eten.
De laatst dag: de laaste spulletjes werden ingepakt en de spullen van Elise hebben we alvast bij haar thuis neer gezet Gelukkig mochten onze koffer even blijven staan dus zijn we op het terras gaan zitten en toen werd het tijd om te gaan. Dus met z’n alle naar het vliegveld.
Daar nog wat gedronken en toen afscheid genomen van ons Elise naar de traantjes zijn we het vliegtuig ingestapt op weg naar huis.
Het is een heel verhaal maar nu even in het kort ELISE bedankt voor deze geweldige vakantie en tot over en paar maanden.!!!!!!

• 19 April 2016 - 21:10

Sharon:

Fijn om te lezen dat het zo leuk is geweest!! -X-