voorbereiden - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu voorbereiden - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

voorbereiden

Blijf op de hoogte en volg Elise

16 Augustus 2015 | Aruba, Aruba

Mijn verhaal is iets later dan anders. Ik ben ook druk bezig geweest afgelopen week. Ook heb ik t allemaal iets korter geschreven. Dat zal vanaf nu vaker zijn.

Vorige week heb ik nog echt een vakantie gevoel gehad. Zo heb ik nog lekker op het strand gelegen. Ayke ging die zondag naar huis en wilde nog genieten van het strand, dus dat hebben we gedaan met op de laatste avond even flink stappen. Verder zijn we door en tunnel onder de grond gegaan. Dit was zelfs onbekend voor de locals, super gaaf dus! Ook hebben we de verjaardag van annemayke gevierd. Het was een weekend vol feesten.

Op zondag vertrok Ayke weer naar Nederland. Vanaf dat moment ben ik alleen in mijn appartement. Ik was bang dat ik me vanaf dat moment alleen zou voelen, maarrrrr als je verder leest dan merk je dat ik niet eens een momentje heb gehad om me alleen te voelen.

Vanaf maandag begonnen de voorbereidingen. We hadden eerst een bijeenkomst van de onderwijsstichting waar ik voor ga werken. Daarna zijn we naar het gemeentehuis gegaan waar we eindelijk onze inschrijving konden ophalen! Iemand uit de groep was met ons meegereden omdat hij zijn knipperlicht aan had laten staan waardoor zijn accu leeg was. Een auto starten met startkabels kan ik vanaf nu dus ook :)

De maandagavond ben ik gaan beachtennissen en heb ik me samen met iemand ingeschreven voor een toernooi. Ik ben reuze benieuwd omdat we nog wel wat oefening kunnen gebruiken.

Dinsdag ben ik eerst naar mijn school gegaan om daar wat te rommelen, maar ik kon nog niet veel doen omdat het magazijn op slot zag een de printer het niet deed. De printer deed het pas de donderdag, maar nog steeds niet goed.. Ik ben 4 dagen terug gegaan vanwege de printer... In Nederland kon ik me daar al aan ergeren, maar hier is het nog veel erger. Uiteindelijk heb ik maar een deel geschreven en getekend.. Ik word hier nog creatief. Wat ook heel jammer is, is dat het kopieerapparaat niet kan nieten. Dus de werkboekjes die je maakt, mag je zelf nieten.. Verder ben ik dinsdag nog naar de bank gegaan waar ik drie uur heb gezeten om de bank te regelen... Dinsdagavond was de eerst avond dat ik even niks had, dus heb ik even rustig aan gedaan.

Woensdag ben ik weer naar school gegaan en daar waren meerdere collega’s. Ik vond het fijn om meer collega's te zien. Ook hielpen ze me goed met verschillende dingen! Verder heb ik woensdag thuis wat gerommeld ben ik in de avond weer naar de salsa gegaan.

Donderdag had ik vergadering van de school. Ik zag alle leerkrachten en kreeg een beetje informatie over de school. Ik weet nog lang niet alles maar daar kom ik dan wel achter.. Ik laat het gewoon op me afkomen. Zo heb ik geen idee hoeveel kinderen er maandag in mijn klas zitten.. Ik heb 28 tafels neergezet en ik ga er vanuit dat dat genoeg is. Ik heb dus ook geen namenlijst oid.. Ik weet helemaal niet hoe de kinderen zijn of waar ik rekening mee moet houden. De leerkrachten hebben me wel verschillende dingen verteld. Zo moet ik heel rustig praten tegen de kinderen, omdat hun woordenschat heel klein is. Verder moet ik ze heel strak houden anders wordt het niks.. Ook ligt het niveau heel laag. Alhoewel de rapporten vaak goed zijn.... ik ben enorm benieuwd maandag!

In de avond ben ik naar de kerk gegaan omdat dat hier heel belangrijk is. Ik begin elke schooldag ook met bidden, eindig de dag met bidden en voor het eten ga ik met de kinderen bidden.. ik mag alleen nog een gebed voor het eten bedenk. Dus als je iets weet, laat het me weten.

Vrijdag ben ik weer eerst naar school geweest. In de avond ben ik met wat mensen gaan barbecuen op het strand. Dit was echt geweldig. Veel sterren aan de hemel en veel gezelligheid. De weg naar dat stukje strand was best heftig. Toen we terug wilde gaan, zaten beide auto's vast en mochten we duwen. De terugweg hebben we gelopen omdat het anders niet ging met de auto's. Het was wel een avontuur, een geweldig avontuur!

Zaterdag ben ik weer eerst naar school gegaan om het echt af te maken. Verder ben ik samen met annemayke naar de meteorologische afdeling van het vliegveld gegaan. Daar kregen we een rondleiding en zagen we hoe ze het weer in de gaten houden. Niet dat dat in aruba heel spannend is, behalve als het regent. Wat me wel opviel was dat er enorm veel aardbeving zijn...toen wij daar stonden zijn er twee aardbevingen geweest. Wel kleintjes maar toch!

Ik heb me dus nog geen moment alleen gevoeld omdat ik bezig ben geweest. Ik heb weer leuke dingen gedaan en ben erg benieuwd wat me komende week te wachten staat!

  • 17 Augustus 2015 - 18:40

    Janine:

    Super leuk om al je verhalen te lezen! Je hebt al heel wat meegemaakt daar. Ben benieuwd hoe het zal gaan met je eigen klasje, maar dat moet vast goedkomen. Heel veel plezier nog daar! Nu ik die verhalen en foto's lees en zie heb ik helemaal zin om langs te komen! ;)
    Groetjes!

  • 18 Augustus 2015 - 17:41

    Hans En Jeanny :

    nou meisje, ik lees en hoor dat jij je niet verveeld en een leuke tijd meemaakt.
    Vervelend dat je zo vaak terug naar school moest gaan, maar jou kennende zal alles tot de puntjes voorbereid worden. Hopelijk krijg je een leuke klas. We horen t wel.
    Groetjes

  • 18 Augustus 2015 - 22:23

    Rian Leijten:

    Hoi Elise
    Al lekker druk bezig zo te lezen, en al zoveel gedaan
    Als het goed is heb je er 2 dagen les geven er op zitten, ik hoop dat het mee gevallen is.
    Maar dat zal wel je hebt er zo veel zin in.
    Nou meid tot de volgende keer
    Groetjes tante Rian

  • 23 Augustus 2015 - 13:38

    Irma:

    Hoi Elise

    Het is erg leuk om je verhalen te lezen. Kom ik ook een beetje meer over Aruba te weten.
    (aardebeving?)
    Zo te lezen heb je steeds weer een nieuwe uitdaging maar sla je je er aardig doorheen.
    Heel veel succes met het lesgeven en vergeet niet ervan te genieten.

    Groeten van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 16198

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 22 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: