tweede week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu tweede week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

tweede week

Blijf op de hoogte en volg Elise

06 Augustus 2015 | Aruba, Aruba

De tweede week zit er al weer op en wat gaat het snel! Deze week heb ik lekker rustig aan gedaan. Zo ben ik donderdag wat boodschappen gaan doen voor in mijn appartementje. In de avond ben ik voor het eerst gaan beach tennissen. Dat is een sport waarbij je een bal over een net slaat, niet spannend dus maar wel super leuk om te doen! Omdat we maar met drie mensen waren, deed Rodney (die woont hier) met ons mee. Hij gaf ons verschillende tips die we goed konden gebruiken ;).

De volgende dag zijn we naar een 'verborgen' strandje gegaan. Ayke kende deze plek! Daar is het super mooi (zie de foto op facebook) en heel rustig. Het ligt niet helemaal vol met toeristen, wat ik wel fijn vind. Daarna zijn we naar het skydiven gegaan want Ayke ging springen. Ze heeft me er van overtuigd om dat ook een keer te doen. Alleen moet ik eerst sparen want het geld vliegt er uit! In de avond hebben we lekker cocktails gedronken bij moomba. Hier heb ik een dronken Amerikaan ontmoet en men wat zijn die lastig hihi. Ik heb respect voor de Amerikaanse dames!

Zaterdagochtend zijn we naar eagle beach gegaan. Dit schijnt een van de mooiste stranden te zijn. Je hebt daar ook de bekende dividivi bomen.Ik moet zeggen dat het een mooi stand is, maar persoonlijk vind ik het niet het allermooiste strand. Wel hadden we het geluk dat we gratis met de jetski meemochten. Dat kan weer van de bucketlist ;) na een prima middagje strand zijn we naar café 080 gegaan. Daar kun je friet met snacks krijgen. Het is ook een echt Hollands café. Een nadeel, ik woon 100 meter van het café vandaan.... niet goed als je daar zo kunt eten. In de avond zijn we naar love festival geweest. Daar hebben we meerdere Nederlandse leerkrachten ontmoet die hier ook een jaar komen werken. Super leuk dus!

Zondag hebben we rustig aan gedaan en zijn we in de avond weer naar lovefestival gegaan. Hier was het weer gezellig. Daarna zijn we nog naar moomba gegaan om dat dat de laatste keer was dat Ayke daar naar toe kon. Hier heb ik weer anderen ontmoet die ook in het onderwijs gaan werken. Veel mensen ontmoet dus dit weekend.

Maandag ochtend ben ik begonnen met de trimbaan, aangezien uitslapen niet lukt. Maar om 9 uur is het echt al te laat om te gaan rennen. Het is dan echt al zo warm.. Verder hebben we toen ook rustig aan gedaan en zijn we in de avond gaan beach tennissen met andere leerkrachten die ik heb ontmoet. Dat was gezellig, vooral omdat de sport echt heel gaaf is.

Dinsdag zijn we op pad gegaan om een arubaans nummer te regelen en om mijn laptop te laten maken. Mijn laptop is tijdens het reizen kapot gegaan.. De vriendelijke meneer van de computer zaak vertelde me dat mijn laptop niet meer gemaakt kan worden. Dat is dus een flinke tegenvaller. Vooral omdat je een laptop hier heel hard nodig hebt en ik nog geen nieuwe kan kopen omdat alles hier heel duur is en het geld er uit vliegt. Ik moet dus eerst wachten op mijn salaris of salarissen... of ik stuur mijn laptop naar Nederland en laat m daar maken, dat weet ik nog niet..

Verder zijn we die dag nog op pad gegaan voor een telefoonnummer omdat je die hard nodig hebt hier. Je kan me dus nu niet meer bellen op mijn Nederlands nummer, maar mijn WhatsApp blijft wel gewoon dus ik blijf bereikbaar . In de avond zijn we gaan uiteten met mijn buurvrouwen

Woensdag gingen Annemayke en ik vol goede moed naar het gemeentehuis om onze inschrijving op te halen. Om 8 uur stonden we daar en kregen we te horen dat onze inschrijving nog niet klaar is.. best zuur omdat we nog een aantal dingen moeten regelen nadat we staan ingeschreven. Toen zijn we maar naar de natural bridge en de baby bridge gegaan. De natural bridge is een aantal jaar geleden in gestort maar de restanten liggen er nog wel. Het ziet er super gaaf uit! Daarna zijn we naar de goldmine ruïnes gegaan. Daar legt de bevolking stenen op elkaar om zo de geesten weg te jagen. Het ziet er super gaaf uit want er liggen veel gestapelde stenen! In de avond hadden we een tuinfeest van twee meiden. Daar kwamen verschillende leerkrachten en kregen we de kans om kennis te maken met elkaar.

Naast deze leuke week zijn me een aantal dingen opgevallen. Zo moet ik veel eten in de koelkast bewaren omdat het anders snel bedorven is. Mijn brood leg ik in de diepvries en als ik iets eet, haal ik het er dan pas uit. Mijn brood is dan super snel ontdooit! Verder waardeer ik de witte strepen en lantaarnpalen in Nederland echt. Als het donker is, is het heel moeilijk om te zien hoe de weg loopt. Vooral omdat ze er soms stukken aan plakken oid. Het is vaak gokken hoe de weg loopt als er niemand voor me rijdt. Daarom snap ik ook niet dat zo veel mensen drinken als ze nog moeten rijden. Hoe vaak ik niet heb moeten zeggen dat ik niet drink als ik ga rijden... dat men hier zegt:'ach dat kan hier best, ze controleren toch niet. ' En ook echt veel Nederlanders die dat hier gewoon doen!

Naast het rijden met alcohol, zie ik veel jonge meiden met nep billen en borsten. Op lovefestival keek ik mijn ogen uit. Ook echt hele jongen meiden die dat hebben. Eigenlijk is het ook geen gezicht want dan hebben ze een beugel en nep borsten... ook hebben ze hier allemaal tatoeages. Ongeacht de leeftijd, ergens hebben ze wel een plaatje.
Deze week kan ik nog een paar dagen rustig aan doen want vanaf maandag beginnen de voorbereidingen. Ook ben ik vanaf maandag alleen in mijn appartement omdat Ayke dan naar huis gaat. Ik denk dat ik dan nog even moet wennen omdat ik het gewend ben om altijd mensen om me heen te hebben. Maar dat zie ik dan weer!

Als ik trouwens over we praat, heb ik het over Ayke en Annemayke. Ayke is hier op vakantie en gaat zondag naar huis en annemayke gaat hier ook voor een jaar werken

  • 06 Augustus 2015 - 18:48

    Gaudia:

    Hoi Elise, al een drukke tweede week achter de rug, leuke foto's trouwens. Geniet nog even van je vrije tijd, en zwemmen kost in ieder geval niks toch? T ziet er prachtig uit zoals dividi. tot de volgende keer. groetjes

  • 07 Augustus 2015 - 11:49

    Kim:

    Hey Elise!

    Ik geniet echt van het lezen van jou verhalen! Zo knap dat je dit allemaal maar doet! en leuke dingen die je meemaakt (bucket list :P). Dat je vanaf maandag alleen bent zal wel even wennen zijn, maar je hebt al zo veel mensen ontmoet lees ik, dat dat vast goed komt.
    Geniet ervan! Ik ben nu al benieuwd naar hoe je werk op school straks zal zijn.

    Groetjes, Kim

  • 07 Augustus 2015 - 14:08

    Susanne:

    hee zusje

    Fijn dat jet het naar je zin hebt.
    Haha nu heb je eerder een auto dan ik ☺️
    Wie had dat ooit verwacht
    Geniet er nog lekker van meids

  • 08 Augustus 2015 - 13:08

    Sharon:

    Leuk verslag weer Elise! Ik blijf je volgen xxxxxxxx

  • 08 Augustus 2015 - 20:38

    Inge Van Gastel:

    Hahahahaha dit verhaal is ook mooi om te lezen!
    Wat een pech van je laptop :-(....
    En dat van die strepen op de weg kan ik wel herkennen hahahaha
    Maar waarschijnlijk als je de weg weet dan stelt het niets meer voor.
    Heel braaf van je dat je geen alcohol drinkt als je moet rijden!

    Hopelijk ga je een mooie 3e week tegemoet!

    Kus
    Inge

  • 24 Augustus 2015 - 21:20

    Wilma Antonise :

    hey Elise,
    Klinkt allemaal heel leuk! Zo te lezen heb je het daar best naar je zin, geniet maar van deze bijzondere tijd. Veel succes gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 16188

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 22 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: