Dushi bida - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu Dushi bida - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

Dushi bida

Blijf op de hoogte en volg Elise

14 November 2015 | Aruba, Aruba

De vakantie is al een tijdje voorbij en ik ben al aan het aftellen tot aan de volgende vakantie. Dat duurt nog 5 weken ongeveer. Maar voordat het vakantie is, komen ons pap en ons mam eerst langs. Ze komen namelijk al over anderhalve week! En daar heb ik ontzettend veel zin in!

Eerst maar even iets vertellen over de afgelopen 4 weken. Na de vakantie ben ik begonnen met een beloningssysteem in de klas. Er zitten genoeg kinderen in de klas die echt goed werken, maar ik merkte dat mijn aandacht vaak naar de kinderen ging die het op dat moment niet verdienen. Mijn beloningssysteem werkt gelukkig wel, of ja vaak. De dagen in de klas wisselen nog enorm waardoor het soms goed gaat en soms minder. Er zit vooruitgang in, maar wel met kleine stapjes. Ik merk dat ik het echt moeilijk vind en heb daarom om hulp gevraagd bij de intern begeleider. Ze gaf aan dat het inderdaad lastig is in het eerste jaar vanwege verschillende redenen, zoals de taalbarrière. Ze gaf aan dat ik ervoor moest zorgen dat de gemiddelde leerling zich verder kon ontwikkelen. Even kijken hoe ik dat kan ombuigen naar mijn visie.

Nu ik langer hier ben, kom ik erachter wat voor een vervelende taal de Nederlandse taal is. Laat ik beginnen met +t regel. Oké, dit moet je leren maar dan moet je wel weten wat het onderwerp en wat de persoonsvorm is. Want hoezo is regen de ene keer het onderwerp en de andere keer een werkwoord. Het regent heel hard...het onderwerp? Maar het onderwerp is toch een mens dier ding en het is toch een lidwoord... Ja.. en regen een werkwoord? En in de zin: de regen valt op het dak...

Dan heb je ook nog de verleden tijd. Daar hebben we ook regels voor.. maar er zijn natuurlijk weer uitzonderingen... ik loop, ik loopte? En dan begint het gokken: luup? Laap? Loep? Hoe moeten die kinderen dat ooit weten! Ik hoef denk ik niks te zeggen over figuurlijk taalgebruik, want dat is helemaal moeilijk! Het enige wat ik kan doen is blijven oefenen.

Wat een meevaller is, is dat het een stukje kouder is. Het regenseizoen is begonnen. Er zijn meer wolken en soms is er een dag bijna geen zon. Als het net heeft geregend, is het een stukje kouder wat best fijn kan zijn. Nu moet je niet denken dat het vaak regent. Maar als het regent kan het er goed uitkomen (zie een foto). Toen die foto gemaakt werd, zat ik op het strand. Het begon gruwelijk hard te onweren en te regenen. Dat was geen pretje en het auto rijden werd er ook niet leuker van. Maar goed, het was weer een leuke uitdaging.

Het leventje buiten school gaat gewoon verder. Barbecuen op het strand, beachtennissen, op het strand liggen, drankjes doen en spelletjes spelen zijn dingen die ik toch regelmatig doe. Het heerlijke leventje, dushi bida!

  • 15 November 2015 - 23:32

    Gaudia:

    hoi Elise, nou jij hebt echt engelengeduld, knap hoe je steeds weer mogelijkheden zoekt om het gemakkelijker te maken voor de kinderen en voor jezelf. Keep on going!! Fijn dat je pa en ma die kant inkomen, fijn vooruitzicht, groetjes t Gaudia

  • 20 November 2015 - 19:14

    Anja Cox:

    Hallo elise, wat een verhalen zeg. Leuk om te lezen. Volgens mij kom jij de tijd wel goed door. Toppie.
    Geniet van de tijd dat ons hans en jeanny er zijn. Tot weer, groetjes anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 16193

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 22 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: