Colombia y Kristel - Reisverslag uit Colombia, Colombia van Elise Aalst - WaarBenJij.nu Colombia y Kristel - Reisverslag uit Colombia, Colombia van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

Colombia y Kristel

Blijf op de hoogte en volg Elise

04 Juni 2016 | Colombia, Colombia

Colombia it was. Wat een vakantie zeg! Mensen die geen Engels praten, die bestellen en jij mag betalen, nep geld van de taxi , bedbugs in meerdere hostels waardoor we meerdere keren uit een hostel konden vertrekken (ook in de nacht), heet water wat door het dak naar beneden komt, je maakt het allemaal mee in 7 dagen. Maar wat is het ook een prachtig land met een heftig verleden. Medellin was een van de gevaarlijkste steden van Zuid-amerika maar geloof me, dat is nu niet meer. Natuurlijk moet je oppassen een gebeuren er dingen die je liever niet hebt, maar ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Ik heb geweldige dingen gezien: de grote stad met rijkdom en veel armoede, koffieplantages, cocoravallei met geweldig uitzicht, het was geweldig. Colombia is echt een aanrader en nog goedkoop ook!
Daarnaast ben ik alweer een tijdje aan het genieten op het eiland. Weer veel leuke dingen meegemaakt. De vorige keer schreef ik dat ik na de vakantie een nieuwe uitdaging had. Uitdaging is het niet maar wel iets van mijn bucketlist. Skydive is was! Wat was dat geweldig zeg!

Afgelopen week ben ik niet alleen geweest. Kristel is namelijk in arubaaaa. Genieten dus

Dushi Bida!
Dushi Bida, een lekker leven! Nou ik kan je zeggen een lekker leventje heb ik hier! Mijn avontuur in Aruba begon op woensdag 18 mei, toen zag ik Elise weer sinds lange tijd. Op het vliegveld hebben wel elkaar even een dikke knuffel gegeven en daarna op naar mijn logeeradres, Elise’s huisje. De eerste avond lekker bijgekletst en naar bed want ik had wel een soort van jetlagje. Vanaf donderdag zijn we het eiland gaan verkennen. Elise was deze vakantie alles voor me (letterlijk), namelijk de juf, mijn huisbaas, taxi, gids en natuurlijk mn mattie!
Wat hoogtepunten die ik jullie niet wil onthouden: we hebben echte Bountystranden gezien! De foto zegt genoeg toch? Lekker gestapt en gedanst (salsales gevolgd maar ook met Arubaanse dansers op South Beach), de hooiberg beklommen van 600 treden(!), een hele prestatie (tenminste voor mij dan). Ook mooie natuur gezien, onder andere in het Natural Park (zie de foto van de grot, die foto is mooier dan in real life, maar de rest moet je wel met je eigen ogen hebben gezien hoor) en we hebben gewinkeld in Oranjestad. Daar hebben we pastechi gegeten, een soort appelflap maar dan anders hihi. Wij namen een bladerdeeg flap met tonijn, smaakte goed! Een ander hoogtepunt was het snorkelen! We zijn met een catamaran de zee op gegaan, wat ook niet verkeerd was met drankjes en hapjes all-in, en toen zagen we een oud scheepswrak onder water en hele mooie vissen en koraal en zee-egels. Wat ook echt een leuke dag was was de zondag van het beachtennis toernooi. Elise werd 3e, super knap, ik ben trots! Wedstrijden kijken en af en toe afkoelen in de helderblauwe zee, heerlijk!
Vandaag is alweer mijn laatste dagje op het happy island.. Maar wel nog even een glimp opgevangen van onze juf in actie en haar kids. Erg leuk om te zien. Vanavond nog lekker uit eten en de laatste sunset bewonderen (want dat is hier magisch mooi).
Kortom: ik heb een top vakantie gehad waarin ik kennis mocht maken met het Caribische leven, Dushi Bida! ELISE ONWIJS BEDANKT!!

  • 05 Juni 2016 - 20:50

    Mel:

    Klinkt allemaal heel leuk ladies.. .
    Binnenkort weer bijpraten!!!!!!!

  • 06 Juni 2016 - 14:46

    Gaudia Vermissen:

    Hoi elise, stoer zeg wat je allemaal onderneemt. Leuk verslag, groetjes t Gaudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 16187

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 22 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: