felis weekend - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Elise Aalst - WaarBenJij.nu felis weekend - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

felis weekend

Blijf op de hoogte en volg Elise

14 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Wat vond ik het een halfjaar geleden spannend om naar Aruba te gaan. En dat voor een heel jaar! Nu ben ik laatst gaan proosten met mijn groepje om het eerste halfjaar te vieren. Over iets minder dan 6 maanden zal ik namelijk weer op Nederlandse grond staan. Wat is dat halfjaar snel gegaan en wat heb ik veel gedaan! Ik heb drie landen kunnen afstrepen en al veel nieuwe dingen geleerd. Gelukkig heb ik nog een halfjaar om nog een land te zien en nieuwe dingen te doen. Ik moet er niet aan denken om nu al naar huis te gaan.

Het laatste land wat ik heb gezien is curaçao. Een weekendje genieten met vrienden. Geweldig! Curaçao is veel groener dan Aruba, groter en minder druk. Je kan een uur in de auto zitten zonder in de file te staan en je bent nog niet aan de andere kant van het eiland (wel bijna hoor). Dat is in Aruba wel anders. Je kan ook heel goed stappen en dat hebben we daar flink gedaan. Er zijn in curaçao veel meer Nederlanders. Ook de muziek lijkt meer op de Nederlandse muziek. En eerlijk, zo leuk vond ik de muziek niet.. Ik heb dat weekend veel gelachen en volop genoten!

Helaas heb ik de afgelopen weken ook afscheid moeten nemen van twee meiden. Dat is nooit leuk. Gelukkig blijft ons groepje nog over en blijf ik niet alleen achter.

Ook is het carnavalsseizoen afgelopen. Ik heb alsnog meegedaan aan twee optochten. Eentje begon om 4 uur in de ochtend (vrijdag op zaterdag) en de andere op donderdag om 8 uur in de avond (ja ik was laat thuis en ja ik moest vrijdag werken. Even doorbijten dus). De zondag erna was het tijd voor de grote parade met enorme, grote, mooie pakken. Dat was echt genieten en het zag er zo gaaf uit! Hele mooie pakken en de live muziek maakt het heel gezellig. Ik heb genoten! Mocht je benieuwd zijn naar de carnaval dan heb ik hier een filmpje https://m.youtube.com/watch?v=eHbvO679-y4
Natuurlijk heb ik ook een beetje bijgehouden hoe de carnaval in Nederland was. Als ik dan de foto's zie en een heel leuk filmpje krijg, doet dat wel wat met me. Maar goed, dit had ik ook zeker niet willen missen!
Voor de mensen die denken, gaaf elise gaat duiken. Jep, dat dacht ik ook... Maar kennelijk heb ik een kwaaltje van ons pap overgenomen.. Ik kon niet diep het water in omdat ik enorme oorpijn kreeg. Even mijn oren laten checken bij de dokter dus.. Verder gaat er komende maand niet veel spannends gebeuren. Het normale leventje gaat verder. Wel heb ik wat dingetjes in mijn hoofd zitten die ik graag zou willen doen. Wat ik daarvan allemaal echt ga doen, dat zien jullie vanzelf.
Ook moet ik goed gaan kijken wat ik in en na de zomervakantie ga doen. Ik ben druk bezig om een leuke master te vinden. Ook het werken met vluchtelingen lijkt me leuk maar helaas, ik heb nog niks gevonden. Voor in de zomervakantie wil ik ook iets doen want een paar weken niks doen, dat zie ik niet zitten. In mijn hoofd heb ik ook al een dag dat ik thuis kom, maar dat vertel ik pas als ik het echt zeker weet. Ik kan je wel vertellen dat de kans enorm groot is dat het geen directe vlucht is.

  • 15 Februari 2016 - 11:25

    Gaudia:

    Hoi Elise leuk verhaal. Inderdaad een stage welke je nooit meer zult vergeten en naar mate je langer daar bent besef je dat ook steeds meer. Het is goed om nog niet alles in te vullen maar soms bij de dag laten gebeuren. leuk dat daar ook carnaval gevierd wordt, geniet nog maar van het mooie eiland en de mensen. liefs T Gaudia

  • 16 Februari 2016 - 18:15

    Kim:

    Elies!! Leuk verhaal en leuke foto's. Avonturier, je wilt alles zien haha! En groot gelijk heb je. Geniet er nog van en tot over een half jaar.. of ietsje langer als je met een omweg gaat haha! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 16186

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 22 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: