verslag van ons pap en mam - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu verslag van ons pap en mam - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

verslag van ons pap en mam

Blijf op de hoogte en volg Elise

21 December 2015 | Aruba, Aruba

Na een lange reis landen we eindelijk op Aruba. Daar ging alles snel, koffers waren er snel en de douane ging ook vlug. En daar stond ons Elise met een brede glimlach ons op te wachten. Na een korte begroeting ging ze haar auto halen en zijn we naar ons appartement gereden. Het was prettig dat Elise wist waar we moesten zijn, het appartement lag dichtbij bij het appartement van Elise.

We hadden tweeslaapkamers en twee douches met in het midden een keuken en een zit gedeelte met balkon. Zodoende kon Elise bij ons blijven slapen. Met onze privé gids zijn we het eiland rond gegaan . Soms brachten we haar s morgens naar school. Dan had ze gezegd waar we naar toe konden gaan en haalden haar dan rond twee uur weer op.Om daarna samen iets te doen.

Het is een eiland met bijna altijd goed weer en hoge temperaturen . De stranden aan de zuid kant zij heel mooi en het water is er lekker warm en kraak helder. Als je tot je kin in het water staat zie je nog je voeten. Op sommige stranden kun je ook zo de vissen zien zwemmen , hier word dan ook veel gesnorkeld. Dit was heel mooi om te zien.

Aan de noord kant zijn rots stranden en is de zee ruw hier kun je nergens zwemmen. Verder is het eiland rots achtig en dor. Er zijn niet veel attracties. We hebben ze ook wel allemaal gehad .Het natuur park is mooi met rotsen en catussen. Er is in het park een pool waar je van rotsen af kunt duiken en een poeltje waar vissen zwemmen die aan je voeten of handen eten. Dieren zijn er niet veel te zien.

Veder zijn we met een duikboot mee gegaan. Deze gaat veertig meter diep. Je kijkt dan nog ver weg en je ziet veel verschillende vissen, ook zijn we langs twee gezonken boten gevaren..dit is echt heel mooi om een keer te zien. Verder is Oranjestad mooi met aparte gebouwen en een winkel straat met prachtige palmbomen.

Het hoogste punt van Aruba is de hooiberg. Dit is aan berg midden op het eiland . Hier kunt je een trap van zeshondertveertig treden beklimmen. Als je boven bent kun je beide zijden van het eiland de zee zien liggen
Maar we waren toch echt voor ons Elise gekomen. Om te zien hoe ze het maakt en hoe ze haar leven daar leidt. Het huisje is klein maar wel mooi. Haar buren zijn bijna allemaal Nederlanders . Als je de deur open hebt staan dan kan je zo binnenlopen voor een praatje en als de deur dicht is dan heb je geen tijd of ben je druk doende. Goed geregeld . Op school is niet veel. Het is er allemaal oud en er is niets om er een leuke klas van te maken ook buiten zijn er geen speel toestellen. Het voordeel van een privé gids is dat je leuke restaurantjes binnen gaat waar je heerlijk kan eten, je de salsa leert dansen of een poging daartoe. Een impressie krijgt van carnaval met prachtige kleding en veel tromgeroffel. De in en outs van het eiland leert kennen.

Haar vrienden hebben we bij het beachtennis leren kennen,( wat overigens een hele mooie sport is.) Het is een leuke ondernemende club van jonge mensen die veel plezier met elkaar hebben.

Na een week was het voor ons weer tijd om te gaan. We hebben genoten van onze tijd met Elise en van het eiland. Aangezien Elise oudergesprekken had bracht haar buurvrouw ons naar het vliegveld. Ondanks dat we hebben gezien dat ze het goed maakt en een leuke vriendenkring heeft was het afscheid nemen weer moeilijk.

• 08 Januari 2016 - 13:32

Gaudia:

Leuk verslag Jeanny en een mooie afwisselende week gehad daar. Fijn om zelf te zien dat het goed gaat met Elise. groetjes