eerste week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Elise Aalst - WaarBenJij.nu

eerste week

Blijf op de hoogte en volg Elise

30 Juli 2015 | Aruba, Aruba

Daar ging ik dan, op naar het grote avontuur. Na een goed afscheidsfeest en nog wat gezellige dagen in Nederland, zoals een ritje met de limo, was het dan woensdag. Ik had nog steeds geen spanning, wat eigenlijk helemaal niet bij me past... Eenmaal op Schiphol zag ik de twee meiden waar ik mee heb gereisd. Om 1 uur was het zo ver en nam ik afscheid van de familie. Een traantje hoorde er natuurlijk bij.

De tijd op het vliegveld was zo voorbij en voor ik het wist zat ik in het vliegtuig. Het bleef nog onwerkelijk dat ik echt een jaar weg zou zijn, en dat is het nu nog wel een beetje. Maar goed.... dat moment komt nog wel. Ik had me niet helemaal goed voorbereid omdat de vlucht langer duurde dan ik dacht. Om 4 uur Nederlandse tijd kwam ik aan in mijn appartement waar ik gelukkig meteen in kon.

Het is een schoon en fijn appartement. Het is niet groot, maar dat hoeft ook niet aangezien ik er alleen in zit (nu nog even met Ayke maar die is op vakantie en gaat volgende week zondag naar huis). Ondanks het schone appartement heb ik helaas al wel een kakkerlak gespot. Ik heb geleerd dat je een kakkerlak niet mag doden, want de legt ie als je pech hebt eitjes. Dus wij, twee dappere meiden..., hebben de kakkerlak netjes buiten gezet.
De eerste dag merkte ik meteen hoe belangrijk het is om een auto te hebben. Je kan hier gewoon niet zonder. Je hebt hier veel last van honden die je aan vallen. Ook is het heel warm om ergens naar toe te lopen en de auto's zijn fietsers en voetgangers niet echt gewend. Gelukkig kon Annemayke snel een auto regelen zodat we elkaar op konden zoeken. We gingen toen op zoek gaan naar een ontbijt.

We gingen naar de winkel. Je hebt hier heel veel chinese winkels waar je prima een aantal boodschappen kan halen. Alleen is het dan wel heel belangrijk om goed naar de datum te kijken. Gekoelde producten en diepvries producten kan je er beter niet halen.. dat kan bij twee andere winkels. Zo is er de superfood wat hetzelfde is als de jumbo. Ze verkopen daar ook jumbo producten.

Na een ontbijt zijn we het eiland rond gaan rijden om het een beetje te verkennen. Het is op zich niet moeilijk want er is een grote weg en verder nog een aantal wegen binnendoor. Echt verdwalen gaat bijna niet. Maar met een routekaart rijden is ook lastig omdat sommige zandpaden wel worden gezien als wegen en andere niet.

Uiteindelijk zijn we bij een strand aangekomen en daar hebben we even genoten. Het strand is hier ontzettend mooi! Hier hebben we de afgelopen dagen ook echt van genoten. Wat ik ook meteen heb geleerd is om niet in de zon te komen tussen 11 en 15.. Doordat het waait en de zon fel is, verbrand je echt heel snel.

De vrijdag ben ik naar mij school gegaan waar ik komend jaar mag gaan werken. De directeur van de school liet mij alles zien en gaf me nog wat informatie. Ik denk dat ik dit een van de spannende dingen vind die ik hier mee ga maken. Komend jaar ben ik gewoon echt de juf met een eigen klas. Dat lijkt me zo vreemd! Maar daar heb ik ook wel enorm veel zin in!
Naast het relaxen op het strand ben ik ook naar de hoofdstad gegaan. Daar zijn we even gaan shoppen. Ook heb ik in de avonden genoten. Zo zijn we naar een strand tentje geweest waar je lekker kan genieten van cocktails en op vrijdag en zondag speelt daar een bandje. Ook zijn we hier al op stap geweest, wat gezellig was. Hier heb ik dinsdagavond ook gezellig wat gedronken met Yentl!

Dinsdag moesten we dan toch echt wat dingetjes gaan regelen (eigenlijk wilden we dat maandag gaan doen, maar toen was iets niet open). Ons werd verteld dat alles op het gemakje gaat. Wat wil zeggen dat je maar 1 ding per dagdeel kan regelen. Dat was bij ons dus niet. In een ochtend hebben we 3 dingetjes kunnen doen. Gelukkig maar!

Ook heb ik dinsdag mijn auto gekocht. Mijn allereerste auto! Het is niet te vergelijken met een auto uit Nederland. Alles is hier best duur en de auto's dus ook. De Arubanen laten hun auto pas maken als er iets kapot is, of dan verkopen ze hun auto.. Gelukkig had Inge (mijn stage begeleidster van het begin van dit schooljaar, die hier nu op vakantie is) een auto gezien van mensen die ze kent. Dit zijn Nederlanders en dus een stuk beter te vertrouwen. Ook voor de auto moest ik van alles regelen zoals verzekeringen en het overschrijven. Maar nu is ie dan toch van mij!

Ik ben ook al op pad geweest met mijn eigen auto. Het rijden is hier een stuk anders dan in Nederland. Zo mag je nooit harder dan 80 en dat mag ook maar op 1 weg. Ik moet wel zeggen dat ik ook niet harder wil rijden. De wegen zijn hier niet zo goed als in Nederland. Ook zetten veel mensen hun groot licht aan als het donker is. Dan kunnen ze beter zien waar ze rijden. Het is dan wel jammer dat ik dus niet veel zie.. Goed opletten en dan komt dat helemaal goed!

Mijn eerste week heb ik afgesloten met een workshop salsa, samen met mij buurvrouwen en Ayke en Annemayke . Beetje jammer dat de Arubanen soepele heupen hebben en ik een plank lijk, maar verder was het wel leuk om te doen!

Al met al heb ik genoten van mijn eerste week en heb ik lekker rustig aan gedaan!

  • 30 Juli 2015 - 22:52

    Ome Wil:

    Mooi verhaal Elise. Erg spannend allemaal. Veel succes en we zijn benieuwd naar de vervolg verhalen.

  • 31 Juli 2015 - 16:38

    Sharon:

    Hee lieverd, wat gaaf allemaal!! En je eigen autootje.. Kicken!
    Mooi dat je ook salsa les hebt genomen haha. Over een tijdje heb je vast net zulke soepele heupen als de bevolking daar ;-)
    Geniet er lekker van! Deze ervaring ga je nóóit meer vergeten.
    Veel liefs en een dikke knuffel uit Nederland XX

  • 01 Augustus 2015 - 12:43

    Rachel:

    He meiske! Leuk hoor!! Zo kunnen we toch nog een beetje meegenieten :)
    Ik blijf lezen :)
    Xxxx

  • 01 Augustus 2015 - 20:03

    Inge Van Der Hijden:

    Ha Elise,
    Leuk om je verslag te lezen en alle ervaringen die je op doet! Zo te lezen heb je het wel naar je zin! Leuk salsa! Die losse heupen krijg je vanzelf als je blijft oefenen.
    Enjoy!! Een jaar is zo voorbij!!

  • 02 Augustus 2015 - 12:10

    Margot Bulterman:

    Hai Elise!!

    Leuk om je eerste verslag te lezen!!! Ik heb de eerste week van de vakantie mijn nieuwe klaslokaal (jouw 'oude') een beetje verkend..leuk!!! Wanneer begin je nu echt met school? Snel al, toch?
    Liefs, Margot

  • 04 Augustus 2015 - 16:07

    Fam Vd Aalst Uit Steensel:

    Fijn dat je het naar je zin hebt en een leuk appartement hebt!
    En je eerste auto, geniet ervan!


  • 08 Augustus 2015 - 20:32

    Inge Van Gastel:

    Hihihi je schrijft het super leuk! Ik ga snel week 2 lezen!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 13 Juli 2015
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 16184

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 22 Juli 2016

Aruba

Landen bezocht: